Serija međunarodnih normi ISO / IEC 24751 za e-learning olakšavaju korisnicima definiranje potreba i preferenci za odgovarajuće edukacione resurse.
Na primjer, slijepa osoba nije onemogućena u obrazovanju ako se sat nastave vrši u audio obliku. Međutim, ako osoba nema dovoljno predznanje za razumjevanje lekcije, ili se lekcija sluša u vrlo bučnom okruženju, praktički je nemoguće uspješno pratiti lekciju. Prema tome, potrebe i preferencije jednog korisnika mogu proisteći iz konteksta korisnika ili okruženja, tehničkih zahtjeva korisnikovog uređaja, dostupnih alata (npr. Braille uređaji, sustavi prepoznavanje glasa, alternativne tipkovnice, itd.), pozadine korisnika, ili invalidnosti u tradicionalnom smislu.
ISO / IEC 24751, Dio 1, (ISO/IEC 24751-1:2008 Information technology - Individualized adaptability and accessibility in e-learning, education and training - Part 1: Framework and reference model) osigurava zajednički okvir za opisivanje i definira potrebe učenika i preferencije, te odgovarajući opis digitalnih izvora učenja, tako da se pojedinačne preferencije i potrebe učenika mogu uskladiti s odgovarajućim korisničkim sučeljem alata i digitalnim resursima za učenje .
ISO / IEC 24751, Dio 2, (ISO/IEC 24751-2:2008 Information technology - Individualized adaptability and accessibility in e-learning, education and training - Part 2: "Access for all" personal needs and preferences for digital delivery), pruža opći informacijski model i opis kako korisnik može pristupiti online učenju sadržaja i srodnih aplikacija. Ona uključuje načine kako se potrebe i preferencije mogu rangirati s obzirom na prioritet, te korištenje generičkih i specifičnih potreba aplikacija.
ISO / IEC 24751, 3. Dio,(ISO/IEC 24751-3:2008 Information technology - Individualized adaptability and accessibility in e-learning, education and training - Part 3: "Access for all" digital resource description), pruža zajednički jezik za opisivanje aspekata računalnog sustava (uključujući i umrežene sustave), te olakšati pristupačnost sadržaja potrebama i preferencijama učenika. Ovaj dio opisuje primjere scenarija i pruža informacije o primjerima implementacije.
Za osobe s invaliditetom, koje imaju ograničen izbor pristupnih modaliteta, proces usklađivanja resursa uz zahtjeve korisnika nije stvar praktičnosti ili dorade, već nešto što predstavlja najveći značaj u osiguranju pristupa. Korištenje ISO / IEC 24751 pruža pomoć u usklađivanju pojedinačnih potreba učenika i računalnog okruženja za učenje s potrebnim korisničko sučeljem i resursima nužnim za ispunjavanje tih potreba.
Nema komentara:
Objavi komentar